Köp- och leveransvillkor

1. Köpinformation

Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir Baby Hajs egendom till dess de till fullo är betalda.

Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

 

2. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Direktbanksbetalning

Faktura

Kortbetalning

Postförskott

Swish

 

Baby Haj-faktura

Tillsammans med Swedbank Pay erbjuder vi dig Baby Haj-faktura. Fakturan skickas ut från Swedbank Pay i samband med att din order skickas. Grundkraven för Baby Haj-faktura är att du är minst 18 år.

 

3. Leveransinformation

Leveranstiden är normalt mellan 1-5 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning.

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 400 kr kommer vi dra av 150 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 400 kr kommer vi dra av 250 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar i de fall att ditt paket ankommit till postombudet.

 

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Leverans till ombud

Hämta på vårt lager i Halmstad

 

4. Transportskador och felexpediering

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till babyhaj@buddyboy.se. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla snarast möjligt till vår babyhaj@buddyboy.se. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

 

 

Force Majeure

Baby Haj är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Baby Hajs fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

5. Garanti och reklamation

Vi ger er garanti på att varan är korrekt vid leverans, men då våra varor är förslitningsvaror, kan vi ej garantera en hållbarhetstid över det normala. Vi ber er också följa rekommenderade tvättråd på kläder. I de fall tvättråd saknas i de individuella klädesplaggen rekommenderar vi handtvätt.

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta babyhaj@buddyboy.se innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.

OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp.

 

Teknisk support

För teknisk support har Baby Haj rätt att hänvisa kund till tredje partföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida

 

6. Ångerrätt och Öppet köp

När du handlar av oss får du alltid minst 30 dagars ångerrätt (öppet köp) vid obruten förpackning och/eller utan synliga skador och/eller att varan brukats.

 

Vad är en produktförpackning?

Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör.

Hur returnerar jag min vara?

För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till Engelbrektsgatan 7, 302 66 Halmstad. Det går också bra att lämna in varan till ovan angiven adress, men på avtalad tid, som bestäms genom att du mailar babyhaj@buddyboy.se. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. 

 

Återbetalning/Kreditering

En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton.

Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Swedbank Pay på telefon 077-1441000.

 

7. Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

8. Personuppgifter

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Buddy Boy AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 559259-0235 och har sitt säte i Halmstad. Kontakta oss på babyhaj@buddyboy.se om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter.

 

9. Kontakt och övrig information

Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via babyhaj@buddyboy.se. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Länkar på babyhaj.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Baby Haj och Baby Haj bär således inget som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

Vårt huvudkontor är beläget i Halmstad på följande adress:

Baby Haj

Engelbrektsgatan 7

302 66 Halmstad

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen